Saturday 21 September 2013

Diplomat yg menyampaikan BANTUAN dikasari oleh tentera Israel



MaliaJYy - Diplomat yang menyampaikan bantuan dikasari oleh tentera Israel. Tentera Israel telah mengkasari sekumpulan diplomat Eropah dan merampas lori yang membawa khemah di Tebing Barat.

Konvoi telah menyampaikan perlindungan sementara kepada masyarakat Badwi yang rumah mereka telah dimusnahkan oleh Israel awal minggu ini. IDF berkata mereka bertindak mengikut perintah mahkamah melarang penyampaian bantuan.

Afer Daraghmeh, seorang ahli majlis tempatan berkata IDF tahu apa yang ia lakukan: “Apa yang berlaku di sini ialah dasar Israel untuk memindahkan penduduk dari rumah mereka dan membina penyelesaian Israel dan kem-kem tentera ini adalah tanah yang dimiliki oleh rakyat, mereka mempunyai surat ikatan, mereka telah di tanah ini selama bertahun-tahun.”

Diplomats delivering aid roughed up by Israeli soldiers. Israeli soldiers have manhandled a group of European diplomats and seized trucks carrying tents in the West Bank.

The convoy was delivering the temporary shelter to a Bedouin community whose homes had been destroyed by the Israelis earlier this week. The IDF say they were acting in accordance with a court order forbidding delivery of the aid.

Afer Daraghmeh, a local councillor said the IDF knew exactly what it was doing: "What happened here is Israeli policy to evacuate residents from their homes and build an Israeli settlement and military camps. This is land owned by people, they have deeds, they have been on the land for years."

TOP NEWS Photos: Tentera Israel membawa diplomat Perancis Marion Castaing selepas mengeluarkan beliau dari trak yang mengandungi bantuan kecemasan itu, di Tebing Barat penggembala komuniti Khirbet Al ‘Makhul, di Jordan Valley September 20, 2013. Tentera Israel dikasari diplomat Eropah, termasuk Marion Castaing  pada hari Jumaat dan merampas trak penuh dengan khemah-khemah dan bantuan kecemasan mereka telah cuba untuk menyerahkan kepada rakyat Palestin yang rumah telah dirobohkan awal minggu ini. REUTERS/Abed Omar Qusini (WEST BANK - CIVIL UNREST MILITARY POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Diplomat Perancis Marion Castaing meletakkan di atas tanah selepas tentera Israel dibawa keluar daripada lori itu mengandungi bantuan kecemasan, di Tebing Barat penggembala komuniti Khirbet Al ‘Makhul, di Jordan Valley September 20, 2013. Tentera Israel dikasari diplomat Eropah, termasuk Marion Castaing, pada hari Jumaat dan merampas trak penuh dengan khemah-khemah dan bantuan kecemasan mereka telah cuba untuk menyerahkan kepada rakyat Palestin yang rumah telah dirobohkan awal minggu ini. REUTERS/Abed Omar Qusini (WEST BANK - POLITICS CIVIL UNREST MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY – think IN pictures @1WORLDCommunity)

TOP NEWS Photos: Askar Israel menahan seorang rakyat Palestin semasa pergelutan berikutan percubaan oleh diplomat Eropah untuk menghantar barang-barang kepada penduduk tempatan di Tebing Barat komuniti penggembala daripada Khirbet Al ‘Makhul, di Jordan Valley September 20, 2013. Tentera Israel mengkasari diplomat Eropah pada hari Jumaat dan merampas sebuah trak yang penuh dengan khemah-khemah dan bantuan kecemasan mereka telah cuba untuk menyerahkan kepada rakyat Palestin yang rumah telah dirobohkan awal minggu ini. REUTERS/Abed Omar Qusini (WEST BANK - POLITICS CIVIL UNREST MILITARY TPX IMAGES OF THE DAY – think IN pictures @1WORLDCommunity)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...